Proces rejestracji firmy
Proces rejestracji firmy jest głównym działaniem jaki musi podjąć właściciel przyszłej firmy. Dzięki temu że ją zalegalizuje, może wystawiać rachunki czy faktury. Rejestracja rozpoczyna się od złożenia wniosku do urzędu miasta lub gminy z podaniem wszystkich swoich danych oraz przyszłej działalności. W ciągu dni otrzymuje się zaświadczenie potwierdzające założenie firmy i wpisane jest to do ogólnych urzędowych akt.
Na tej odstawie otrzymuje się numer regon który identyfikuje osoby prowadzące firmy. Jeśli jest to spółka, wtedy zostaje ona dopisana do krajowego rejestru gospodarczego. Kolejnym urzędem do którego należy się udać jest zakład ubezpieczeń społecznych. Tam wypełnia się dokumenty potwierdzające opłacanie składek zdrowotnych i społecznych za siebie lub też pracowników. Następnie należy się udać do urzędu skarbowego w którym to podaje się rodzaj wybranego opodatkowania oraz zgłasza zakup kasy fiskalnej. Jeżeli działalność prowadzona będzie jako gastronomia wtedy musi wiedzieć o tym inspekcja sanitarna.