Pages Navigation Menu

giełdowy obserwator

Hurtownia z artykułami biurowymi – współpraca z instytucjami państwowymi.

Hurtownia z artykułami biurowymi – współpraca z instytucjami państwowymi.

Papier, nożyczki, klej, korektor, koperty, długopisy, zszywacze, dziurkacze, taśmy klejące – te i wiele innych artykułów jest niezbędnych do prowadzenia biura czy kancelarii. Ale nie tylko – produkty te są potrzebne do sprawnego funkcjonowania szkół, szpitali, przychodni, policji i innych instytucji. W jaki sposób instytucje te zaopatrują się w artykuły papiernicze?

 

Wszystkie instytucje państwowe podlegają przepisom o zamówieniach publicznych. W związku z tym pojedynczy pracownik nie może udać się do najbliższej hurtowni z artykułami biurowymi i samodzielnie kupić to, co jest potrzebne. Zamówienia w takich instytucjach rozstrzygane są przez przetargi. Instytucja rozpisuje ogłoszenie o przetargu i firmy, które spełniają kryteria, mogą przystąpić do przetargu. Wygrywa firma, która spełnia wszystkie warunki i zaoferuje najlepszą ofertę finansową.

 

Przetargi rozpisywane są na okres do końca roku kalendarzowego. W hurtowni, która wygrała przetarg na obsługę konkretnej instytucji, odpowiedzialny pracownik biurowy opiekuje się tym przetargiem. Szkoła, szpital czy przychodnia składają zamówienie, które hurtownia musi zrealizować w terminie określonym w przetargu. Kierowcy dostarczają zamówienie bezpośrednio do placówki, zazwyczaj w przetargu występuje też zapis, iż kierowca zobowiązany jest nie tylko dowieźć towary, ale także wnieść je do odpowiedniego pomieszczenia.