Ustalanie cen w firmie

Ceny jakie firma ustala są po to aby można było prowadzić firmę przez wiele lat. Muszą być w nich zawarte wszystkie koszty tak by firma miała zyski i mogła działać przez kolejne miesiące. Nie jest łatwo ustalić ceny kiedy wiele firm działa podobnie. Ceny mogą być wyższe lub niższe od tych w innych firmach, ale to nie gwarantuje sukcesu. Najważniejsza jest jakość towaru lub usługi i do niej dopasować należy cenę. Firmy robią też wiele promocji, rabatów, zniżek po to aby klienci mieli możliwość zakupu o wiele taniej.
Jeśli firmy są duże wtedy ich specjaliści marketingowi spekulują jakie ceny byłyby najbardziej odpowiednie. W tym celu robią badania rynkowe i określają jakie ceny spowodują wzrost sprzedaży. Ma to ogromne znaczenie wtedy kiedy firma wchodzi na rynek lub zmienia rodzaj sprzedaży. Może to być również efekt wiedzy którą uczą się wszyscy chcący prowadzić firmę. Jak wiadomo cena ma swoją drogę którą przebywa i kiedy zostaje już w ostatnim etapie wtedy ustala się nowe ceny. Są one proporcjonalne do ilości i rodzaju klientów, ponieważ każdy ich segment ma inny stan portfela.